glodowki.pl

blog o odchudzaniu i zdrowym stylu życia

Kuchnia

Jak przygotować soczewicę?

Strączki są świetne, dlatego warto na stałe włączyć je do diety. A jeśli nie spożywasz produktów pochodzenia zwierzęcego lub przynajmniej nie jesz mięsa, tym bardziej powinieneś to zrobić. Spośród wszystkich produktów roślinnych to właśnie warzywa strączkowe mają najwięcej białka, którego w diecie wegańskiej i wegetariańskiej nieraz może brakować. Naucz się też koniecznie odpowiednio przygotowywać strączki. Zacznij od czegoś prostego, czyli czerwonej soczewicy. Jeśli już ją masz, pora zabrać się za gotowanie. Soczewica jak przygotować, aby była smaczna i pożywna?

Soczewicę bardzo łatwo można rozgotować i wbrew pozorom jest to jeden z jej atutów. Pod wpływem obróbki termicznej zaczyna się ona rozpadać, dzięki czemu jest w stanie zagęścić niemalże każdą zupę, zastępując tutaj zwykłą i bezwartościową mąkę. Aby ugotować soczewicę w jakimś wywarze, najpierw dokładnie wypłucz ją na sitku, przelewając ją zimną wodą. Następnie od razu dosyp solidną jej garść do garnka z gotującą się zupą. Danie powinieneś teraz już trzymać na ogniu maksymalnie przez piętnaście minut. Soczewicę zawsze dodawaj więc na samym końcu. Jeżeli będziesz zbyt długo gotować ją w zupie, całkowicie się rozpadnie, co nie jest wskazane.

Soczewicę możesz też przygotować po prostu na sypko. W takiej postaci będzie ona świetnym dodatkiem do różnorodnych dań, zwłaszcza tych typowo wegańskich bądź wegetariańskich. Soczewica jak przygotować ją na sypko? Najpierw odmierz jej odpowiednią ilość na jedną porcję i – tak jak to było w przypadku gotowania zupy – przelej ją zimną wodą na sitku, aby pozbyć się szkodliwych związków. Teraz zagotuj w garnku ok. półtorej szklanki wody. Gdy zacznie wrzeć, możesz od razu wrzucić do niej soczewicę (np. jedną pełną szklankę) i dolać jedną pełną łyżkę oliwy z oliwek. Gdy wywar ponownie się zagotuje, zmniejsz ogień, przykryj garnek pokrywką i przytrzymaj go jeszcze na ogniu przez jakieś dziesięć minut. Po tym czasie zdejmij naczynie z kuchenki i poczekaj jeszcze kolejne dziesięć minut. Dopiero wtedy możesz przełożyć soczewicę na talerz lub od razu dodać ją do jakiegoś dania.

Soczewicę zdecydowanie warto jeść. W zaledwie stu jej gramach znajdziesz aż 25 g pożywnego i jakościowego białka. To doskonała alternatywa dla mięsa, nabiału oraz jajek. Jest równie wartościowa, a przy tym tak uniwersalna, że można ją wykorzystać niemalże w każdej potrawie, o czym już się przekonałeś. Wzbogacaj się soczewicą zupy i dodawaj ją do potrawek albo jedz samą. Wyjdzie ci to tylko na zdrowie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *