glodowki.pl

blog o odchudzaniu i zdrowym stylu życia

dieta kopenhaska
Dieta

Na czym polega dieta kopenhaska?

W ostatnich latach bardzo dużą popularnością cieszą się różnego rodzaju diety, które pozwalają zrzucić dużą ilość kilogramów w krótkim czasie. Jedną z takich diet jest dieta kopenhaska, którą określa się jako jedną z najbardziej rygorystycznych diet, jakie kiedykolwiek wymyślono. Opiera się ona bowiem na spożywaniu bardzo niskiej ilości kalorii. Zakłada się, że ilość kalorii w diecie kopenhaskiej nie powinna przekraczać 1000 kcal, jednak zazwyczaj oscyluje ona w granicach 600-800 kcal. Na czym właściwie polega ten rodzaj diety? Jakie są jej wady oraz zalety? Czy warto stosować dietę kopenhaską aby zredukować wagę? Odpowiedzi na powyższe pytania znajdziesz w tym artykule.

Jakie są główne założenia diety kopenhaskiej?

Dorosły człowiek, aby utrzymać wagę i prawidłowo funkcjonować powinien spożywać około 2000 kcal dziennie. Jest to oczywiście wartość przybliżona, ponieważ zapotrzebowanie kaloryczne dla każdej osoby jest nieco inne i zależy od wielu czynników takich jak wzrost, waga, wiek czy poziom aktywności fizycznej. Ilość kalorii nie powinna jednak znacznie odbiegać od tej liczby.

Jeśli chodzi o dietę kopenhaską, jej głównym założeniem jest spożywanie bardzo niskiej ilości kalorii, w celu szybkiej redukcji tkanki tłuszczowej. W diecie kopenhaskiej powinno spożywać się nie więcej niż 1000 kcal dziennie, jednak zazwyczaj wartość ta jest znacznie mniejsza i wynosi około 800 kcal. Dieta kopenhaska powinna być stosowana przez 13 dni i w tym czasie należy ściśle trzymać się określonych zasad.

Dieta kopenhaska pozwala zrzucić nawet około 8 kilogramów w ciągu 13 dni, jednak posiada ona pewne wady, do których zaliczyć można zbyt niską kaloryczność, zakwaszenie organizmu, utratę wody z organizmu, pogorszenie samopoczucia oraz bardzo prawdopodobny efekt jo-jo. Dowiedz się więcej na https://organic24.pl/category/diety-produkty-dietetyczne-dieta-kopenhaska

Główne zasady diety kopenhaskiej

Dieta kopenhaska trwa 13 dni i aby była ona w pełni efektywna, należy stosować się do kilku podstawowych zasad. Należy pamiętać o tym, że dieta składa się z trzech posiłków dziennie, z czego pierwszy posiłek powinien być zjedzony między 8:00 a 9:00. Jeśli chodzi o drugi posiłek, czyli obiad, powinien on zostać zjedzony między 12:00 a 14:00, natomiast kolację powinno się spożyć między 17:00 a 18:00. W diecie dopuszcza się 30-minutowe odstępstwa, jednak przestrzeganie wyżej wymienionych godzin jest niezwykle istotne.

Podczas diety zabronione jest spożywanie jakiegokolwiek alkoholu, słodyczy i produktów zbożowych. Zabrania się również podjadania między posiłkami. Należy pamiętać również o tym, aby wypijać co najmniej 1.5 litra wody niegazowanej w ciągu dnia.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *