glodowki.pl

blog o odchudzaniu i zdrowym stylu życia

Lifestyle

Jak odstawić cukier?

Cukier jest jedną z najsilniej uzależniających substancji. Nie bez powodu ostatnio stawia się go niemalże na równi z papierosami czy alkoholem. Tak naprawdę większość ludzi żyjących we współczesnym świecie jest uzależniona od słodkiego smaku. Nasze podniebienia zaczynają się do niego przyzwyczajać i później bez przerwy się go domagają. Odstawienie cukru wydaje się być czymś niemalże niewykonalnym, ale jednak jest możliwe. A warto się nim zająć. Warto zawalczyć ze swoim zgubnym i szkodliwym nawykiem, który nie jest dobry ani dla zdrowia, ani dla sylwetki, ani nawet dla samopoczucia.

Do cukrowego detoksu można podejść na dwa sposoby. Pierwszy polega na rzuceniu się na głęboką wodę i natychmiastowej rezygnacji z cukru, drugi jest natomiast procesem powolnego odzwyczajania się od słodkiego smaku. Zacznijmy od omówienia pierwszej metody. Jest nią całkowity detoks od cukru. Aby go przeprowadzić, w pierwszej kolejności należy usunąć ze swojego najbliższego otoczenia wszelkiego rodzaju pokusy. Trzeba pozbyć się słodyczy z domu i po prostu je wyrzucić albo komuś oddać. Czysty cukier też najlepiej schować gdzieś głęboko do rzadko używanej szafki, aby przypadkiem po niego nie sięgnąć. Należy również nauczyć się odmawiać. Ludzie lubią niestety częstować innych słodyczami, dlatego też w biurach i zakładach firmowych niemalże zawsze leżą na stołach jakieś tace wypełnione ciasteczkami lub cukiereczkami. Warto po prostu nauczyć się odmawiać i wyrobić sobie asertywną postawę. Nikt nie ma prawa zmuszać drugiej osoby do zjedzenia czegoś słodkiego.

Odstawienie cukru nie musi być jednak aż tak drastyczne. Osoby, które są totalnie uzależnione od słodkiego smaku, wręcz nie powinny przeprowadzać takiego totalnego detoksu. Mogą to bowiem zrobić na spokojnie, odnosząc dokładnie taki sam efekt. Taki łagodny detoks cukrowy powinien polegać na stopniowym zmniejszaniu ilości cukru oraz słodkich przekąsek w diecie. W pierwszym tygodniu można np. spróbować przekonać się do smaku gorzkiej kawy czy herbaty. Tych napojów nie trzeba wcale słodzić. Ważne jest również to, aby cukru nie próbować zastępować miodem, który tak naprawdę w organizmie też rozkłada się na glukozę. W drugim tygodniu warto sobie postanowić, że od tej pory będzie się jeść wyłącznie jedną małą słodką przekąskę na dzień. Takie „zadania” powinny być proste do zrealizowania, aby nie zadziałały zniechęcająco. Każde z nich musi jednak przybliżać do osiągnięcia głównego celu, czyli do całkowitego zrezygnowania z używania i jedzenia cukru.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *