glodowki.pl

blog o odchudzaniu i zdrowym stylu życia

Dieta

Deser niskokaloryczny panna cotta fit

W trosce o prawidłową sylwetkę rezygnujemy całkowicie z deserów, lub też bardzo mocno je ograniczamy. Nie zawsze tak musi być. Większość deserów można „odchudzić”. Czyli zamienić wysokokaloryczne składniki na ich odpowiedniki o mniejszej liczbie kalorii. Wystarczy chwila czasu i z kilkunastu produktów możemy wyczarować pyszny .Propozycją jest łatwy do zrobienia deser panna cotta fit. W sam raz na niedzielne popołudnie z rodziną lub wieczorne babskie pogaduchy z przyjaciółkami. Panna cotta fit zadowoli nawet te wymagające podniebienia, takie jak teściowej na rodzinnym spotkaniu.
Do zrobienia czterech porcji panna cotta fit potrzebujemy:
400 gram odtłuszczonego jogurtu greckiego
200 ml chudego mleka (może być roślinne)
100 gram mrożonych albo świeżych malin (mogą też być inne owoce, które łatwo zblendujemy)
20 gram żelatyny
30 gram erytrolu (może być więcej, w zależności od upodobań smakowych)
aromat waniliowy
Jogurt łączymy z mlekiem. W osobnym naczyniu rozpuszczamy żelatynę w gorącej wodzie. Do miski w której znajduje się jogurt z mlekiem dodajemy erytrol oraz przestudzoną żelatynę. Wszystko razem dokładnie mieszamy. Następnie wlewamy do czterech foremek. Najlepiej silikonowych. Deser panna cotta fit wstawiamy do lodówki na co najmniej trzy lub cztery godziny. Po upływie tego czasu wyciągamy zastygnięty deser panna cotta fit na talerzyki. Możemy sobie ułatwić wyciągniecie deseru z foremek poprzez zanurzenie każdej na kilka sekund w ciepłej wodzie. Maliny, ale również mogą to być inne owoce(najlepiej nasze ulubione) miksujemy na sos. Owocowym sosem polewamy przygotowany deser. Do ozdobienia gotowej panna cotta fit możemy użyć listków świeżej mięty lub melisy.
Tak przygotowana panna cotta fit ma zaledwie około 120 kacl w jednej porcji.
W codziennym pośpiechu, natłoku różnych obowiązków, brakuje nam czasu na zdrowe odżywianie. A przecież to jedzenie jest jedną z podstaw naszego zdrowia. Czasami wystarczy niewielka zmiana nawyków żywieniowych aby zmiana w wyglądzie i samopoczuciu była zauważalna. Często możemy zastąpić tłustą śmietanę, zdrowszym i mniej kalorycznym jogurtem tak jak w deserze panna cotta fit, zwykły rafinowany cukier, jego nie mniej słodkimi a dużo zdrowszymi odpowiednikami, zwykłe mleko krowie, mlekiem roślinnym. Warto też pamiętać o owocach, które doskonale podkreślają smak wielu deserów jednocześnie dostarczają nam bardzo potrzebnych witamin i minerałów. Deser panna cotta fit spełnia te wszystkie zalecenia i jednocześnie doskonale smakuje wszystkim tym najmłodszym łasuchom i tym nieco starszym.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *